אתר סים וירטואלי
חיפוש
דף הבית » טופ 10 » מה זה בלינץ סים?

מה זה בלינץ סים?

2023-07-26 08:51:00+02:00

מה זה בלינץ סים?

בלינץ סים הוא חג ישראלי ייחודי החוגג את המסורת היהודית של אכילת בלינץ. בלינצ'ס הם פנקייקים דקים במילוי גבינה, פירות או מילויים מתוקים אחרים. החג נחגג ביום הראשון של חודש סיון, שחל בדרך כלל בסוף מאי או בתחילת יוני. בלינץ סים הוא אירוע מהנה וחגיגי המפגיש משפחה וחברים ליהנות מארוחה טעימה.

היסטוריה של בלינץ סים

המסורת של בלינץ סים מתחילה במאה ה-16. מאמינים כי החג נוצר על ידי רבי יצחק לוריא, המכונה גם האריז"ל, שהיה דמות בולטת במסורת המיסטית היהודית. על פי האגדה, לאריז"ל הוגשו בלינצ'ס ביום הראשון של סיון והכריז עליו כי הוא יום חגיגה מיוחד.

איך חוגגים בלינץ סים?

ב-Blintz Sim, משפחות וחברים מתאספים כדי ליהנות מארוחה של בלינצ'ס. הבלינצ'ס מוגשים בדרך כלל עם מגוון תוספות כמו שמנת חמוצה, רסק תפוחים וריבה. יש אנשים שגם נהנים להוסיף מעט סוכר לבלינצ'ס לטעם מתוק יותר. בנוסף לאכילת בלינצ'ס, אנשים רבים מקיימים את החג גם על ידי הדלקת נרות ואמירת תפילות מיוחדות. זו דרך לכבד את האריזל ואת המסורת שיצר.

עושים בלינצ'ס

הכנת בלינצ'ס היא פעילות מהנה ומתגמלת שכל המשפחה יכולה ליהנות ממנה. התהליך מתחיל בהכנת בלילה פשוטה של ביצים, קמח וחלב. לאחר מכן יוצקים את הבלילה למחבת חמה ומבשלים עד שהיא מזהיבה. לאחר שהבלינטס מבושלים, הם ממולאים במגוון מילויים כגון גבינה, פירות או מרכיבים מתוקים אחרים. לאחר מכן מקפלים את הבלינטס ומבשלים אותם עד שהם מזהיבים.

הגשת בלינצ'ס

ניתן להגיש בלינצ'ס כמנה עיקרית או כקינוח. ניתן ליהנות מהם עם מגוון תוספות כמו שמנת חמוצה, רסק תפוחים וריבה. יש אנשים שגם נהנים להוסיף מעט סוכר לבלינטס לטעם מתוק יותר.

בלינץ סים מסורות

בנוסף לאכילת בלינצ'ס, אנשים רבים מקיימים את החג גם בהדלקת נרות ואמירת תפילות מיוחדות. זוהי דרך לכבד את האריזל ואת המסורת שהוא יצר. בלינץ סים הוא גם זמן למשפחות וחברים להתכנס וליהנות זה מחברתו של זה. אנשים רבים מנצלים את ההזדמנות לחלוק סיפורים וזיכרונות, ולחגוג את הקשר המיוחד שקיים ביניהם.

סיכום

בלינץ סים הוא חג ייחודי החוגג את המסורת היהודית של אכילת בלינץ. החג הוא אירוע מהנה וחגיגי המפגיש משפחה וחברים ליהנות מארוחה טעימה. ניתן ליהנות מבלינצ'ס עם מגוון תוספות והם דרך מצוינת לקרב אנשים. בלינץ סים הוא גם זמן למשפחות וחברים להתכנס וליהנות זה מחברתו של זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן